Šárka Matějková: Být střípkem v mozaice příběhu každého hosta

„Čím dál častěji se setkávám na seznamu přijíždějících hostů se známými jmény. Jsou to hosté, kteří k nám jezdí každoročně, často jsou členy našeho Prestige clubu. Je příjemné doprovázet je do pokoje a sdělovat jim, co se u nás změnilo, co jsme vylepšili od jejich poslední návštěvy. Musím přiznat, že taková shledání jsou nejsrdečnější, to mám na své práci asi nejraději," říká Šárka Matějková, front office manažerka, která pracuje pro společnost Eden Group již třináct let.

Začínala jako recepční, aby se přes práci na rezervačním oddělení a přes pozici Room & Spa Division manažer dostala v létě roku 2005 k možnosti zapojit se do týmu připravujícího otevření luxusního pětihvězdičkového hotelu Carlsbad Plaza.

Šárka vystudovala střední hotelovou školu v Mariánských Lázních a získala zajímavé pracovní zkušenosti v hotelech a restauracích od Železné Rudy po Opavu. Zdokonalila se ve třech světových jazycích, v ruštině, angličtině a němčině, a ty dnes skvěle využívá při práci na hlavní hotelové recepci. Jako front office manažerka má na starosti bezvadný stav vstupní haly a recepce, Šárka se snaží své podřízené, recepční i portýry, vždy motivovat k tomu, aby byli dokonale ustrojeni a příjemně naladěni. Každé dopoledne se osobně loučí s odjíždějícími klienty: „Když host odjíždí spokojen, s úsměvem a úmyslem vrátit se, je to nejlepší začátek nové služby. Uvědomíte si, že jste součástí dobře fungujícího týmu a jste právem pyšní na svou práci. A už se těšíte na hosty, kteří přijedou dnes a vy je upřímně přivítáte," usmívá se Šárka Matějková.

Každému novému příjezdu však předchází spousta práce - seznámit se se specifickou objednávkou každého klienta, připravit mu uvítací dopis, dát pokyny pro přípravu dárků a ujistit se, že je pokoj na příjezd hosta připravený dle jeho přání. „Poprvé přijíždějícího hosta si musíme teprve získat, je to výzva pro každého z nás," přiznává front office manažerka a přibližuje práci svého týmu: „Splnit reálná očekávání všech hostů, dostát standardům naší práce, upřímně se zajímat o spokojenost každého návštěvníka hotelu, být vždy nápomocen, cítit se malým, ale zcela nepostradatelným střípkem v mozaice příběhu každého hosta, který se odehrává v Carlsbad Plaza."

Šárka ví, že bez píle by zdaleka nebyla tam, kde dnes. Proto se sama snaží motivovat své podřízené, aby v nich vzbudila touhu růst a každý den se naučit něco nového. Recepční procházejí jazykovými kurzy i školením profesních dovedností. Šárka je jejich rádcem, koučem, manažerem i vzorem. Zaměstnanců profesionálů si cení nade vše.

Galerie

Šárka Matějková

Celá galerie

Datum publikování: 9.8.2011

Newsletter

↑ nahoru